Obiecţiile referitor la suma despăgubirii se vor comunica asigurătorului în 5 zile
calendaristice de la finalizarea dosarului de daune, urmînd ca, în termen de 5 zile din
data înştiinţării, asigurătorul să le soluţioneze ori să prezinte dezacordul faţă de ele. În
cazul prezentării dezacordului, asigurătorul va prezenta persoanei păgubite actul de
evaluare sau devizul cheltuielilor de reparaţie şi/sau de înlocuire a părţilor componente
ori pieselor avariate, cu indicarea preţurilor sau alte documente în baza cărora a stabilit
cuantumul despăgubirii de asigurare.
Dacă persoana păgubită nu este de acord cu decizia asigurătorului privind
cuantumul despăgubirii de asigurare, acesta plăteşte totuşi despăgubirea în cuantumul
stabilit. În acest caz, persoana păgubită are dreptul să atace decizia asigurătorului în
instanţă de judecată.
În orice situație în care păgubitul are anumite cerințe adăugătoare față de
asigurător, înclusiv ne plata în termen a despăgubirii, se recomandă întocmirea în scris
a reclamațiilor în adresa acestuia. Aici va fi aplicabilă și Legea privind protecţia
consumatorilor în partea ce ţine de examinarea petiţiilor asiguraţilor (beneficiarilor) sau
ale terţelor persoane încălcări pentru care pot fi dispuse sancţiunile pecuniare
prevăzute de legea sus numită.